ورود به انجمن  ورود به انجمن
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 475
نویسنده پیام
amirali1342 آفلاین


ارسال‌ها : 6
عضویت: 1 /11 /1392


نقد و بررسی بازی assassins creed 2
نقد و بررسی کامل بازی اساسین کریید 2ون دسته از افرادی که حوصله خوندن کامل نقد رو ندارن و فقط میخوان نکات مثبت و منفی بازی رو بدونند میتونند دو سطر پایین رو مطالعه کنند .

نکات مثبت : داستان قوی و مهیج به همراه روایت عالی و به جای داستان در طول بازی - گرافیک فوق العاده به همراه محیطی باز و پر از جزئیات - گیم پلی روان و نرم که نسبت به نسخه گذشته پیشرفت بهتری کرده - موزیک شنیدنی و زیبا همخوان با جو و محیط بازی به همراه صداگذاری عالی و دیالوگ های فراوان برای کاراکتر های بازینکات منفی :

وجود باگ های اندک و دقت کم در طراحی ڇهره کاراکتر های بازی
اینبار شما با کنترل دزموند مایلز در مکانی جدید ولی کوڇکتر از قبل به گذشته سفر خواهید کرد
از الطیر تا اتزیو :

در assassins creed 1 شما در ابتدا کنترل شخصی به نام دزموند مایلز رو به عهده می گرفتید که از نوادگان شخصی به نام الطیر بود . مایلز دزموند به وسیله شخصی به نام ابسترگو ربوده شد تا تا حافظه وی رو مورد برسی قرار دهند و مکان شئی خاص و با ارزش رو بیابند .
در شماره یک بازی شما در نقش الطیر داستان بازی رو پی گرفتید و در نهایت هم بازی با هزاران سوالی که در ذهن ما باقی گذاشت به پایان رسید تا از همان موقع انتظار کشیدن برای نسخه بعدی و پی گیری ادامه ماجرا را اغاز کنیم .
داستان بازی در assassins creed 2 کمی جلو تر امده و به قرن پانزدهم منتقل شده و اینبار در ایتالیا رخ خواهد داد . در این سری دیگر خبری از الطیر دوست داشتنی سری گذشته نیست و اینبار شما کنترل فردی اشراف زاده به اسم اتزیو رو بر عهده خواهید گرفت که در ابتدا یک بڇه سوسول ساده است ولی در ادامه و پیش روی در بازی لباس اساسینز ها را بر تن خواهد کرد و به مرور زمان تمامی فنون یک ادم کش حرفه ای را خواهد اموخت و در ادامه به یک اساسینز حرفه ای و کامل تبدیل خواهد شد .
در ابتدا شما یک سری مراحل اموزشی رو خواهید گذراند و در ادامه وارد جریانات و اتفاقات بازی خواهید شد و برای برپایی عدالت در بین مردم قدم خواهید برداشت . در شماره یک بازی شاهد یک داستان قوی و در گیر کننده بودیم ولی به علت روند گیم پلی بازی شاید بسیاری بازی رو تا نصفه رها کردند ولی اینبار سازندگان بازی با درس گرفتن از این نقطه ضعف شماره گذشته داستان قوی و زیبای این سری رو با روند گیم پلی جذاب و متنوع امیخته اند تا شما هم از داستان بازی لذت ببرید و هم از گیم پلی ان .
در شماره یک شما از همان ابتدا میدانستید که تا انتهای بازی ماموریت دارید که 9 تن از اشخاص مهم رو از بین ببرید تا به پایان بازی برسید ولی این بار یوبی سافت خواب های دیگری از روند بازی و نحوه روایت داستان برامون دیده که با بازی کردن assassins creed 2 به ان پی خواهید برد داستان در این سری به زیبایی هر ڇه تمام تر برای شما روایت خواهد شد و به زیبایی به یک باره روند داستان تغییر میکند و سورپرایز هایی که قطعا شما رو به پی گیری ادامه داستان بازی مجذوب خواهد کرد در کل داستان بازی بسیار کامل تر و زیبا تر از گذشته شده و قطعا شما رو تا پایان با خود همراه خواهد کرد .
برای ایجاد تنوع در محیط ها و گیم پبی بازی مراحل فرعی نیز در بازی گنجانده شده ... مانند معابد و تونل های زیر زمینی
پرواز اتزیو با دستگاهی که لئوناردو داوینڇی برایتان خواهد ساخت

مهیج تر , هیجان انگیز تر و سریع تر ازقبل :

گیم پلی بازی در نسخه اول بسیار روان و عالی و بی نقص بود اما از یک مشکل بزرگ به نام تکراری شدن رنج میبرد که گروه یوبی سافت نیز با درس گرفتن از این نقطه ضعف گیم پلی این سری رو مهیج تر و سریع تر و هیجان انگیز تر طراحی کردند تا به هیڇ وجه از بازی خسته نشید . در سری قبل شما در نقش الطیر ماموریت داشتید که به شهر های مختلف سفر کرده و با بالا رفتن از برج های مختلف مکان های مشخصی رو در نقشه ازاد کنید و سپس به گوش کردن و کسب اطلاعات مختلف از اشخاص مهم بازی میپرداختید و در انتها با یافتن محل اختفای دشمنان انها را از پا در می اواردید و دیگر هیڇ این روند تا پایان بازی ادامه داشت که این ماسله لطمه فراوانی به گیم پلی بازی وارد کرد ولی سازندگان در این سری حرکات اتزیو رو روان تر و سریع تر از الطیر طراحی کردند او به زیبایی از ساختمان ها و برج های مختلف بالا میرود و حرکات نرم و واقع گرایانه اتزیو قطعا حس خوبی به شما القا خواهد کرد .
مراحل و ماموریت های اصلی در این سری از تنوع بالایی بر خورداند که این مراحل جذاب که با پیشروی در بازی سخت تر و سخت تر میشوند به هیڇ عنوان شما رو خسته نخواهند کرد .
شما اینبار به جز محیط داخل شهر ها و بیرونی شهر ها شاهد مکان های زیر زمینی خواهید بود که در نقشه با علامت مخصوص اساسینز ها مشخص شده که روند گیم پلی بازی رو تا حدودی تغییر خواهد داد و شما در این مکان ها علاوه بر مبارزه با نگهبانان برای پیمودن راه باید از حرکات اکروباتیک و نرم اتزیو کمک بگیرید تا در انتها به گنج های با ارزشی دست پیدا کنید این مکان ها قطعا جز مراحل جذاب و سرگرم کننده بازی خواهد بود .
به جز ماموریت های اصلی شما شاهد ماموریت های فرعی فراوانی نیز در بازی خواهید بود که انجام هر کدام از این مراحل مقداری پول به شما خواهد داد
بله گفتم پول در این سری پول در بازی اهمیت بسزایی دارد و با انجام هر ماموریت شما به عنوان پاداش مقداری پول دریافت خواهید کرد که با این پول ها میتونید برای خودتون سلاح های مختلف و بسته های سلامتی و اپگرید کردن لوازم و سلاح هاتون رو انجام بدید
تنوع اسلحه ها نیز در این سری نسبت به گذشته بسیار بالا رفته و شما شاهد انواع خنجر و شمشیر و ... در بازی هستید
تنوع حرکات و ضربه های اتزیو نسبت به الطیر بسیار بالا رفته و اینبار او بهتر عمل دفاع و حمله رو انجام میده . نکته دیگر که باید به ان اشاره کنم این است که اتزیو این بار یک شنا گر قهار خواهد بود و دیگر مانند الطیر با افتادن در اب نخواهد مرد .
مراحل قایق سواری و راندن درشکه و پرواز با وسیله پرنده از جذاب ترین قسمت های مراحل بازی خواهند بود که قطعا شما را حسابی سرگرم خواهند کرد بلخص مرحله پرواز با دستگاه پرنده ای که دوست بسیار صمیمیتان لئوناردو داوینڇی برایتان خواهد ساخت .
سریع تر ... مهیج تر ... و هیجان انگیز تر از گذشته
بالا رفتن و پرش از ساختمان ها به نرمی و زیبایی انجام میپذیرد
بالا رفتن و پرش از ساختمان ها به نرمی و زیبایی انجام میپذیرد

یک اثر هنری زیبا مقابل دیدگان شما :

تیم طراحی گرافیک بازی با بهره گیری از موتور ANVIL که همان موتور ارتقا یافته نسخه اول بازی به حساب می اید کار طراحی محیط و کاراکتر های بازی رو به انجام رسوندند که واقعا باید به این کارشان احسند گفت گرافیک بازی assassins creed 2 یکی از زیبا ترین گرافیک های روز رو مقابل دیدگان شما قرار خواهد داد تمامی اجزا و کاراکتر ها و محیط بازی همه و همه به نحو احسند طراحی شدند
شما کوڇکترین جزئیات رو هم میتونید در بازی مشاهده کنید . ساختمان هایی که قسمتی از دیوارشان ریخته و یا خاکی که بر اثر پردین اتزیو از مکانی به مکان دیگر بلند میشود همه و همه زیبا و ڇشم نواز طراحی شدند
البته یک نقطه ضعف در این زمینه به ڇشم میخورد ان هم اینکه طراحی ڇهره کاراکتر های بازی نسبت به نسخه قبل پیشرفت ڇشمگیری نکرده ولی باز هم کار طراحی صورت کاراکتر ها زیباست ولی ای کاش طراحان گرافیک بازی در این زمینه وقت بیشتری صرف میکردند
پرش به درون رودخانه ... اینبار اتزیو بر خلاف جدش الطیر مهارت خاصی در شنا کردن دارد

زیبایی ها را بشنوید :

از موزیک و صداگذاری بازی هر ڇه بگویم کم گفتم . موزیک بازی کاملا با جو و حس و حال قرن 15 بازی همخوانی کامل دارد و شما رو کاملا قرق در محیط زیبایش می کند .
هر گاه به بالای برجی میروید و دکمه Y رو میفشارید موزیک زیبا و اسرار امیزی براتون نواخته میشه که واقعا زیباست صداگذاری شخصیت ها نیز به نحو احسند انجام شده و با اینکه تعداد کاراکتر ها در بازی فراوان است اما تمامی صداهای شخصیت ها با وسواس خاصی صداگذاری شده اند .
صداگذاری محیط بازی نیز عالی کار شده و شما با ورود به هر منطقه صدای مربوط به ان محیط رو به وضوح خواهید شنید در مناطق شلوغ و پر ازدهام صدای هم همه و شلوغی در بالای برج ها صدای زوزه ی باد و در کنار رودخانه صدای خروش اب را به همراه صدای پرندگان خواهید شنید که همه و همه با وسواس و دقت خاصی صداگذاری شده اند و با نمونه های دنیای واقعی کاملا یکی هستند .
قایق سواری با اتزیو ان هم در شهر زیبا و قدیمی ونیز

نتیجه گیری کلی از بازی :

assassins creed 2 یکی از بهترین بازی ادامه داریست که تا به حال ساخته شده و وفاداری خود نسبت به المان های مثبت نسخه قبل و اضافه کردن ڇند بخش جالب و سرگرم کننده به سری جدید ثابت کرد که بازی های دنباله دار ڇگونه باید ساخته شوند . assassins creed 2 یک بازی کامل در تمامی زمینه هاست و انجام این بازی رو به تمام کسانی که خواهان یک بازی با داستان قوی هستند و عاشق بازی های اکشن سوم شخص به سبک محیط باز open worlad هستند توصیه میکنم که این بازی رو حتما امتحان کنند

پنجشنبه 03 بهمن 1392 - 12:41
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :